GADAJĄCY ARBUZ - Na czarodziejski zamek przybyło dziś bardzo wielu gości. Był tort, świeczki i mnóstwo wspaniałych prezentów, ale ponieważ był to jubileusz pary czarnoksiężników, działy się tam przedziwne rzeczy. W KRAINIE CHCIWCA - Papa Smerf przyniósł swym podopiecznym teleskop. Dzisiejszej nocy wszystkie Smerfy będą obserwować niebo. Okazuje się, że gwiazdy ułożone są na niebie w fantastyczne obrazy. OPOWIEŚCI DZIADKA - Dziadziuś Smerf opowiadał Smerfiątkowm niesamowitą opowieść o uratowaniu Niani z rąk złoczyńców. Ta sama opowieść była zupełnie inaczej przedstawiona przez Nianię. Jak to możliwe? ZAMEK ZACZAROWANYCH LUSTER - Smerfy późnym wieczorem wracały do wioski. Po drodze mijały bardzo niebezpieczne miejsce, jakim jest zamek zaczarowanych luster. Papa Smerf przestrzegał, by nikt się do niego nie zbliżał. Jednak Laluś go nie usłuchał...
Oznaczenia odpowiedzialności: reżyseria John Rust, Don Lusk, José Dutillieu, Ray Patterson, George Gordon, Bob Hathcock, Carl Urbano ; scenariusz Peyo, [>>] Len Janson, Creighton Barnes, Doug Booth, Alan Burnett, Chuck Menville, Craig Miller, Marc Scott Zicree.
Gargamel ciągle szuka sposobu, aby złapać Smerfy. W tym odcinku dochodzi do wniosku, że jest za stary, aby je pokonać. Używając magicznych zaklęć zamienia się wiekiem ze swoim pomocnikiem Nicponiem.
Rozum Klakiera
Zły czarodziej Gargamel wywnioskował, że Smerfy pokonują go za każdym razem, ponieważ jest ich aż sto, a on tylko jeden. Sporządza, więc miksturę poprawiającą zdolności umysłowe, aż o sto razy. Gargamel jest przekonany, że dzięki niej tym razem uda mu się przechytrzyć Smerfy. Magiczny napój wylewa się jednak na Klakiera.
Nowe zajęcie Gargamela
Wreszcie umiejętności wielkiego czarnoksiężnika Gargamela zostają docenione! Książe Teodor prosi go, żeby został jego nadwornym czarodziejem. Jest to fantastyczna wiadomość również dla Smerfów, ponieważ wreszcie Gargamel opuści las. Czy radość ta potrwa długo?
Kukła Gargamela
W Wiosce Smerfów nadchodzi wieczorny Pokaz Talentów. Każdy przygotowuje coś specjalnego: Sasetka zamierza pokazać swoją wytresowaną żabę, Niezdarek chce spróbować swych sił w żonglerce, zaś Zgrywus zrobił straszną kukłę Gargamela.
Gargaptak atakuje
Smerfik Nat opiekuje się wszystkimi chorymi zwierzętami. Pewnego dnia znajduje w lesie pęknięte jajo i pragnie pomóc pisklęciu się z niego wykluć. Widząc rozwój wydarzeń Gargamel udaje ptasią mamę, aby dostać się do Wioski Smerfów.
Kłopoty Pracusia Pracuś wynalazł Smerfograficzny aparat. Smerfy są nim zachwycone do momentu, gdy zaczyna robić im zdjęcia w najmniej oczekiwanych chwilach. Słysząc ich skargi postanawia robić zdjęcia w innym miejscu. Gargamel znajduje zdjęcia, dzięki którym odnajdzie wioskę Smerfów.
Smerfiki przygotowują teatrzyk kukiełkowy. Złośnik nie pamięta całego tekstu, więc zaczyna opowiadać dowcipy. Smerfetka jest bardzo zdenerwowana, bo zepsuł całe przedstawienie. Smutny Smerfik biegnie do Papy Smerfy, który właśnie sporządza miksturę. Złośnik zanurza w niej swoją kukiełkę i... Smok ożywa!
WILKOSMERF WAŻNIAK
Ważniak nie chce się opiekować małymi wilczkami. Przez przypadek przewraca się i lekko zadrapuje, wraca więc do wioski. Smerfetka proponuje Ważniakowi wspólne śpiewanie, aby zapomniał o ranie. Nagle zaczyna się dziać coś złego z Ważniakiem - wyje i zmienia się w bestię! Co mu się stało?
PRZYGODA PEEWITA
Peewit, błazen królewski, wręcza Papie Smerfowi zaproszenie na ucztę do zamku. Papa Smerf ogłasza konkurs na najpiękniejszy prezent dla króla, w którym nagrodą jest uczestnictwo w przyjęciu. Tymczasem Lord Szambelan chcący obalić władzę królewską i zagarnąć dobra spiskuje z rozbójnikami. Na szczęście Smerfy udaremniają jego niecne plany za pomocą kamiennego proszku.
GARGAMEL NA TROPIE
Papa Smerf wyczytuje z układu gwiazd, że zbliżają się poważne kłopoty. Informuje podopiecznych, że wioska będzie widoczna dla wszystkich. A Gargamel już wyruszył na poszukiwania. Zgrywus podrzuca mu butelkę z fałszywą mapą do wioski, więc Smerfy czują się bezpieczne, ale czy słusznie?
JEDNODNIOWY PAPA
Papa Smerf zawsze wie, jak doradzić Smerfom. Dzisiaj ma dużo pracy i nie ma czasu im pomagać, więc tego dnia każdy Smerf go zastąpi przez pewien czas. Niestety wszyscy chcą rządzić i wcale im to dobrze nie wychodzi. Okazuje się, że nie tak łatwo być Papą Smerfem.
Smerfy trafiają do Królestwa Gnomów, znajdującego się pod władaniem Cezara. Obecnie poszukuje on narzeczonej dla swojego wybrednego syna - Nerdo. Zniecierpliwiony ojciec przeznacza mu na żonę Smerfetkę...
MAŁOGŁOWE SMERFY
W głębi deszczowego lasu, Smerfy spotykają Bongo, łowcę głów, który przy pomocy czarodziejskiej pałeczki zmniejsza im głowy. Tylko Ciamajda zachowuje normalne wymiary i może pomóc pozostałym Smerfom.
PODNIEBNA NIESPODZIANKA
Smerfy lądują w Magicznej Krainie Piasku. Spotykają w niej Sułtana oraz jego grupę maluchów, złodziei, na latających dywanach. Smerfy nagle zostają pozbawieni swojego najcenniejszego skarbu...
RYBKA ZWANA GAPCIEM
Brak dobrych manier może spowodować duże szkody. Przekonał się o tym Gapcio, który dla zabawy ochlapał wodą Syrenkę i został za to zmieniony w rybkę. Gdy cieszył się nową postacią, został złowiony przez rybaków...
OSIŁEK WIDZI WĘŻA
Ważniak i Osiłek zostają uratowani przez ogromnego węża morskiego, który natychmiast znika. Żaden ze Smerfów nie chce uwierzyć w opowieść o potworze z Loch Ness. Nie wierzą również Gargamelowi, który zrzuca wszystkie swoje niepowodzenia na węża.
Faworytem w tegorocznych zawodach w zbieraniu smerfojagód jest Smerf Ważniak, dla którego będzie to już dziewiąte zwycięstwo z rzędu. Smerf Śmiałek postanawia odkryć, jak Ważniakowi udaje się tak wygrywać rok po roku. Śledztwo wiedzie Śmiałka do nawiedzonej Smerfnej Doliny, gdzie wpada wprost w pułapkę Gargamela! Czy Ważniak i Śmiałek zaniechają rywalizacji i z pomocą Smerfetki uwolnią się zanim wpadną w łapy Gargamela, lub co gorsza, spotkają legendarnego ducha zwanego Jeźdźcem bez głowy? (Opis pochodzi ze strony www.filmydvd.pl)
UWAGI:
W wersji oryginalnej głosów postaciom użyczyli ponownie, jak w pełnometrażowym filmie Smerfy, znakomici aktorzy - Hank Azaria (Gargamel), Alan Cumming [>>] (Śmiałek), Fred Armisen (Ciamajda). Oznaczenia odpowiedzialności: reżyseria Stephan Franck ; scenariusz Todd Berger.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 2 dni
Smerfiki towarzyszą Wełniakowi w misji strzyżenia wełny na zimowe ubrania. Muszą pokonać takie przeszkody jak Gargamel, wilk i ostatecznie pastuszek, który nie akceptuje smerfojagód jako płatność za wełnę. Smerfiki i Wełniak uczą się wzajemnego szacunku podczas swoich podróży.
CZARODZIEJSKA MUZYKA
Gargamel rzuca czar na magiczną piszczałkę Wełniaka tak, aby zmienić jej muzykę z dobrej na złą. Czarodziej łapie Smerfy, ale Sasetka ratuje ich wyznając miłość Gargamelowi. Podczas gry na piszczałce, muzyka zanika, a Gargamel zostaje pokonany przez uczucia i uwalnia Smerfy.
NAJWYŻSZY SMERF
Smerfy są wysokości trzech jabłek, a Smerfiki dwudziestu pięciu smerfojagód z wyłączeniem Gapika, który mierzy dwadzieścia dwie smerfojagody. Poza Smerfusiem, Gapik jest najniższym Smerfem, a kpiny i zaczepki innych Smerfików sprawiają, że pragnie być najwyższym Smerfem... A tak to się zdarza, że dżinn uwielbia spełniać życzenia...
SZALONA PRZYGODA LALUSIA
Smerf Laluś jest wybrednym strojnisiem, dba o swój wygląd i gorączkowo unika najmniejszego ziarnka pyłu, żeby nie zniszczyć swego ubioru. Dzikus natomiast jest... Cóż, on jest jakby naturalny. Kiedy obaj mają spędzić trochę czasu razem, iskry lecą...
SMERFETKA ODMIENIONA
Gargamel czuje, że stworzenie Smerfetki było największym błędem jego życia. Teraz gdyby mógł przywrócić jej pierwotną, paskudną naturę, złapałby wszystkie Smerfy za jednym zamachem ... Czy Smerfetka powróci na złą drogę?
Smerfy są radosnymi i przyjaznymi postaciami, które żyją w fantazyjnej wiosce w domkach w kształcie grzybów. Mają różne imiona, które określają ich charaktery. Bez względu na wiek czy płeć każdy z nas może utożsamiać się ze swoją ulubioną osobowością Smerfa: pracuś, maruda, laluś, osiłek, łasuch to tylko niektóre z nich. Największym i najokropniejszym wrogiem tych przezabawnych stworków jest Gargamel zły czarodziej mieszkający na obrzeżach lasu. Jego nadrzędnym zadaniem jest złapanie wszystkich Smerfów jeden po drugim, ale zawsze kończy się to niepowodzeniem i wszelkie próby obracają się przeciwko niemu. Ma rudego kota o imieniu Klakier, a jego ulubionym powiedzeniem jest: "Jak ja nie cierpię Smerfów!"